Haber

İstanbul’da özel halk otobüslerinin gelişmesi gündeme geldi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi’nde özel halk otobüslerinin gidişatı gündeme geldi.

İBB Meclisi Haziran ayı toplantısının dördüncü oturumu, Meclis 2. Başkan Yardımcısı Ömer Faruk Kalaycı başkanlığında Saraçhane’deki belediye binasında gerçekleştirildi.

Soru önergesiyle ilgili konuşan AK Parti Milletvekili Halit Cebeci, İETT’ye bağlı Özel Halk Otobüsü işletmecilerinin durumunun ulusal basına da yansıdığını söyledi.

Cebeci, “Şu anda İETT’nin prestiji ile Özel Halk Otobüsü işletmecilerinin her birine en az 600 bin lira borcu var. Ödemesini tam ve zamanında alamayan işletmeciler maalesef ne mazot alamıyor ne de alamıyor. çalışanlarına maaş verecek durumdalar” diyenler, “Maalesef böyle olunca kazalar kaçınılmaz oluyor. Bu bahisle ilgili bir önceki soruma henüz cevap verilmediğini hatırlatmak isterim.” ifadelerini kullandı.

Dün Başakşehir’de İETT otobüsünün bariyerleri aşıp bağlantı yoluna düştüğü kazayı hatırlatan Cebeci, şunları kaydetti:

“Şoför arkadaşımız ağır yaralanmıştır. Bu kazada boş otobüs büyük bir faciayı önledi. Şoför arkadaşımıza acil şifalar diliyorum. Bizde sadaka mı verildi, yoksa bir yandaş için verilen ihale mi demek istiyorum. Değerlendirmesini İstanbullulara bırakıyorum.Çünkü bu kazanın sebebi teknik ihmalden mi yoksa arz sıkıntısı çeken bir İETT olduğu çok açık.”

Cebeci, seçim döneminde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde propaganda israfı olarak “1717 makam aracının” kullanıldığını belirterek, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet araçlarının çevredekilere yönelik kamuoyu baskısı sonucu Yenikapı’da sergilendiğini hatırlattı. bu araçların

Cebeci, meclis tarafından kurulan araştırma komisyonunun raporu sonucunda Yenikapı’da sergilenen araçların atık ürün değil hizmet amaçlı kullanıldığının tespit edildiğini bildirdi.

“İstanbullularımıza her gün hizmet veren araçları, daha önce 41 kez yanıtlayamadığı araçları ‘çöp’ olarak nitelendiren sayın belediye başkanına İstanbul halkı adına şu soruları soruyorum. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bağlı kuruluşları ve bağlı şirketlerine 24 Haziran 2019 – 12 Şubat 2021 tarihleri ​​arasında ‘Açık İhale’, ‘Pazarlıklı Yöntem’ ve ‘Doğrudan Temin Yöntemi’ dahil olmak üzere toplam kaç araç kiralanıp satın alındığı soruldu. Bu tarihler arasında yapılan araç ihaleleri dışında bazı ihalelerde araç olduğu biliniyor.24 Haziran 2019-12 Şubat 2021 Bu şekilde kaç tane ‘araçlı ihale’ yapıldı ve nasıl toplamda kaç araç kiralandı?

“İBB yönetimi 5.3 milyar lira ödedi”

Bunun üzerine CHP Milletvekili Gencay Özcan, “Cumhurbaşkanımız Halit, Özel Halk Otobüsü esnafına ödemenin yapılamadığını ve ödemelerin ertelendiğini ancak eski dönemde sabit bir bakiyenin olduğu yönünde açıklama yaptı. içeride, vardı.” söz konusu.

Yeni İBB yönetimi tarafından Aralık 2020’den bu yana esnafa toplam 5.3 milyar lira ödeme yapıldığını belirten Özcan, akaryakıt ve yedek parça fiyatlarındaki artışta döviz fiyatlarının etkili olduğunu söyledi.

“‘Önceki dönemlerde olur’ sözü doğru değil”

Tekrar söz alan Cebeci, “İBB’nin OTİS ulaşım sistemi var. Sanki Sayın Önder Ekrem İmamoğlu cebinden 5.3 milyar lira verdi ama o sözleşme gereği yapması gereken ödemeler, aslında bunlar bilet. Yani cebinden verdiği para değil” dedi.

AK Parti döneminde İETT çalışanlarının veya özel halk otobüsü işletmecilerinin ulusal basına yansıyan otobüslerle çalışmalarını hiç bırakmadığına dikkati çeken Cebeci, “‘Önceki dönemlerde oldu’ sözü yanlış bir ifade değil. Kalıyor olabilir. bir aydır içeride ama bahsettiğimiz rakam otobüs başı 600 bin lira, bu da içeride 4 aylık bir meselenin kalmasıyla alakalı.” söz konusu.

Konuşmaların ardından soru önergesi oybirliğiyle kabul edildi.

huyukhaber.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu