Ekonomi

Perakendeciler okula dönüş satışlarını artırarak nakliye telaşını teşvik ediyor

Walmart (NYSE:WMT), Target ve online moda perakendecisi Shein gibi perakende devleri, Amazon.com’un (NASDAQ:AMZN) bu hafta Salı ve Çarşamba günleri gerçekleşen Prime Day’ine karşı koymak için stratejik bir hamleyle okula dönüş satışlarını normalden daha erken başlattı. Bu hamle beklenmedik bir şekilde en yoğun okyanus nakliye sezonunu iki ay öne çekti.

ABD konteyner ithalat hacminin yaklaşık yarısını temsil eden bu perakendecilerin satış stratejilerindeki değişim, dünya ticaretinin yaklaşık %80’ine aracılık eden küresel okyanus taşımacılığı üzerinde önemli bir etki yarattı. Perakende dünyasındaki bu değişim kısmen, geçen yılın sonlarında Husi isyancılarının saldırıları nedeniyle Süveyş Kanalı yakınlarında meydana gelen ve kargo gemilerini Afrika’nın etrafından dolaşmaya zorlayan aksaklıklardan kaynaklandı.

Önde gelen bir konteyner taşımacılığı firması olan A.P. Moller-Maersk’e göre, bu aksaklıkların etkisi tüm küresel ağına yayıldı ve sadece Uzak Doğu ve Avrupa’daki değil tüm bölgelerdeki ticaret rotalarını etkiledi.

Örneğin Nike, ithalat programını öne çekerek ABD’ye spor ayakkabı ve giysilerini planlanan Haziran-Ağustos dönemi yerine Mart-Mayıs döneminde getirmeye başladı. ABD’deki tüm ayakkabı satışlarının %95’ini temsil eden Footwear Distributors and Retailers of America’nın CEO’su Matt Priest, sektör grubu üyelerinin de sevkiyatları hızlandırdığını doğruladı.

Bilgisayar çipleri ve elektrikli araç bataryalarına yönelik yeni gümrük vergilerinin yanı sıra ABD’nin Doğu Kıyısı ve Meksika Körfezi’nde liman işçileri ile yapılan iş görüşmelerinden kaynaklanan potansiyel aksaklıklar da erken sevkiyat artışına katkıda bulunuyor.

Drewry Dünya Konteyner Endeksi’ne göre, bu erken talep artışı navlun fiyatlarının hızla yükselmesine neden oldu ve Şanghay’dan New York’a standart bir 40 metrelik konteynerin nakliye maliyeti Şubat ayından bu yana neredeyse iki kat artarak 10.000 dolara ulaştı.

Nakliye maliyetlerindeki artış, halihazırda enflasyon baskısıyla uğraşan ABD’li tüketiciler için daha fazla fiyat artışı korkusunu tetikledi. Perakendeciler, okula dönüş ürünlerinin yanı sıra sonbahar modası, Cadılar Bayramı ve yılsonu tatil ürünlerini de yılın başlarına taşıyor. Home Depot (NYSE:HD), “Skelly” adlı 12 metrelik dikkat çekici bir robotik iskelet de dahil olmak üzere Cadılar Bayramı dekorunu bu hafta satmaya başladı.

Ülkenin en işlek limanı olan Los Angeles limanının genel müdürü Gene Seroka, ithalatta bir artış olduğunu ve Los Angeles ve Long Beach limanlarına her zamankinden daha fazla geminin gideceği güçlü bir Temmuz ayı beklediğini belirtti. Priest’in de aralarında bulunduğu lojistik yöneticileri, son yıllarda çeşitli küresel olaylar nedeniyle yaşanan tedarik zinciri aksaklıklarından kaçınmak istiyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu